Tilburg fietst voor Tilburg
Veelgestelde vragenHeb je een vraag over de Ring-Ring app? Lees hieronder de veelgestelde vragen.
Voor sommige toestellen gelden wat specifieke instellingen. Je vindt deze onderaan de pagina op ring-ring.nu/service. Je vindt daar ook de meest recente versie van de handleiding van de app.
Vereisten Ring-Ring app
Wat is de minimale versie van Android of iOS waarop Ring-Ring werkt?
De minimale vereiste om ring ring te downloaden is voor:
- Android: minimaal Android 4.0 of hoger
- iPhone: minimaal iOS 8.0 of hoger.
Heb je een oudere versie, dan is de Ring-Ring app niet vindbaar in de Play store of Appstore.
Misschien is het bij je telefoon mogelijk om een update te doen zodat je de app wel kunt downloaden en gebruiken. Afhankelijk van de telefoon weten we ook dat het bij oudere toestellen niet mogelijk is om de meest recente versie te downloaden. In dat geval is het helaas niet mogelijk om de app te gebruiken.
Waarom moet ik bij installatie toestaan dat Ring-Ring® mijn locaties meet?
Je moet toestemming geven om je locaties te meten, zodat ‘sensing’ goed ingeregeld kan worden. Als je de app gaat gebruiken, kun je zelf kiezen of je ‘sensing’ doorlopend aan laat staan, of dat je dit uitzet. Bijvoorbeeld als je met de auto of trein gaat reizen of als je een fietsrit maakt die je niet wilt registreren.
Nadat ik ben ingelogd op de app krijg ik een onduidelijk beeld. (ik heb android 4.3). Wat kan ik doen?
De vormgeving van de fietsapp wordt helaas in de androidversies 4.2 en 4.3 niet ondersteund. De techniek werkt wel, je kunt de app dan ook gewoon gebruiken.
Wil je je gegevens inzien of punten inwisselen bij aangesloten winkels, dan log je je even in via de browser van je mobiel. De directe link is: https://ringring.crossmarx.nl/app/login.vm of via de login op de Ring-Ring website: http://ring-ring.nu/log-ring-ring/.
Als je deze URL bookmarkt of toevoegt aan je startscherm, dan kun je er altijd makkelijk bij.
Let op dat u ook de originele app op uw telefoon behoudt.
Mocht bovenstaande uitleg niet duidelijk genoeg zijn dan kunt u altijd even contact met ons opnemen om u telefonisch verder te helpen.
Ik heb geen data-abonnement, kan ik de Ring-Ring app dan wel gebruiken?
Ja, dat kan. De ritten worden middels GPS geregistreerd. ‘Locatie’ moet dus aanstaan op je mobiel. En ‘sensing’ op de app.
Zodra je mobiel met internet is verbonden via Wifi of mobiel internet, wordt de data naar de server van Ring-Ring gestuurd en komen de ritten in de app te staan. Het is dus wel noodzakelijk dat je telefoon minstens af en toe met Wifi verbonden is.
Ritten worden mogelijk wel minder accuraat geregistreerd zonder data-abonnement.
Waarom moet zowel GPS als WIFI aanstaan?
Beide zijn nodig om het meest nauwkeurig je fietsritten te herkennen. Ring-Ring® meet en herkent je ritten voor 90% correct. Laat weten via de feedbackknop als een fietsrit per ongeluk is gemist. Dan kunnen wij onderzoeken hoe dit zou komen.
Ik heb een HUAWEI toestel, hoe moet ik het instellen?
Huawei heeft als een van de weinige toestellen een aantal extra aanpassingen nodig om het automatisch meten (sensen) goed te laten verlopen.
Check onderstaande:
- Instellingen > Google > Locatietoegang > Ring-Ring > Batterij > actief na schermuitschakeling aanzetten
- Geef Ring-Ring permissie onder Telefoonbeheer -> Opstartbeheer
- Zet aan onder Instellingen -> Apps beheren -> Ring-Ring -> Meldingen weergeven (aanvinken)
- Check dat Ring-Ring een beschermde status heeft onder Telefoonbeheer > Energiebesparing > Beschermde apps, hetzelfde voor ‘googleplay-services dient AAN te staan’.
- Instellingen > tabblad APPS, daar staan alle apps in, dan op GEAVANCEERD klikken, APP-TOESTEMMINGEN klikken, krijg je een lijstje met APP-MACHTIGINGEN, onderaan heb je dan het tabblad UW LOCATIE, hier geef je de verschillende apps toestemming tot jouw locatierechten. De app van Ring-Ring heeft standaard geen rechten, die heb ik wel rechten toegekend.
Kan ik de Ring-Ring app ook op een tablet gebruiken?
Alleen als u een tablet heeft met GPS is de Ring-Ring te gebruiken op een tablet.
Ritregistratie
Ik zie de groep "Tilburg fietst voor Tilburg" niet verschijnen in de linker kolom
De groep “Tilburg fietst voor Tilburg” met info over het afstandsdoel etc wordt vanzelf zichtbaar in de linker kolom nadat je voor de eerste keer met de app hebt gefietst. Je kilometers van die eerste rit worden gewoon meegeteld bij het totaal.
Ik zie mijn ritten niet terug, hoe kan dit?
Het toevoegen van uw ritten in de app kan even duren, omdat alle ritten die door de app zijn geregistreerd op onze server verwerkt moeten worden. Het kan daarom soms enkele uren duren voordat uw ritten zichtbaar zijn. Kijk ook even onder de knop ‘Ik mis ritten’ of uw fietsrit niet per ongeluk in deze lijst terecht is gekomen.
De app Ring Ring verbruikt veel batterij, kan ik dit voorkomen?
De app Ring-Ring verbruikt niet veel energie. Wat wel veel energie verbruikt is de locatiebepaling die aanstaat. Wat u kunt doen is deze (wanneer u niet fietst) uitzetten. U dient dan wel elke keer als u gaat fietsen de locatiebepaling weer aan te zetten. Ook wordt na 2 weken de app zuiniger aangezien de vaste locaties dan bekend zijn.
Mijn fietsrit staat ten onrechte onder ‘Ik mis ritten’. Wat nu?
Onder de lijst met uw fietsritten staat een knop met ‘Ik mis ritten’. Hier staan ritten waarvan de app denkt dat het geen fietsrit was, maar het niet helemaal zeker weet. Mocht hier nu een fietsrit tussen staan, dan klikt u op de pijl helemaal rechts van de betreffende rit. Onder het Google Maps kaartje staat een groene ‘Ja’ knop. Klik op deze knop als het een fietsrit was. Hierna komt de rit in uw lijst met fietsritten te staan.
Mijn fietsrit staat ook niet onder ‘Ik mis ritten’. Wat nu?
Wat u kunt doen is via het menu klikken op “feedback”. Daar kunt u doorgeven welke rit er ontbreekt. U dient dan de volgende gegevens van de rit te vermelden:
- Datum
- Tijd
- Herkomst
- Bestemming
Met deze informatie kunnen ze dit bij Ring-Ring voor u oplossen.